Skip to main content

Daan Bosch: FATE has developed NO FEAR!

Even though it has been silent here, the FATE project has been more busy then before! After the training finished in the summer of 2021, production of a theater show have started


 - Waar staat FATE project nu in het proces? 

Het project id nu in zijn laatste fase. We zijn begonnen met 30 deelnemers met verschillende kunst disciplines. Deze volgden een training van 3 maanden. Daarna hadden we een zomervakantie en zijn we aan de slag gegaan met het maken van de voorstelling “no fear” 
De afgelopen maanden hebben we met eigen materiaal een voorstelling gemaakt. Deze gaat over een maand in première en daarna op toer door Nederland en Spanje.

 

- Hoe zou je je ervaring met het werken met FATE deelnemers beschrijven?

Als zeer leerzaam en leuk en uitdagend. Het is een reis die je maakt met allemaal prachtige mensen en performers. Iedereen heeft zijn eigen doel en droom. Iedereen heeft zijn eigen verleden en toch doen we dit project samen.

 

 - Wat heb je geleerd van de deelnemers? 
De groep bestaat uit allemaal individuen uit een andere culturele achtergronden  en een andere kunst disciplines. Hoe kunnen die verschillende talen bij elkaar komen? Ook de vraag hoe laten we het Nederlandse culturele werkveld kennis maken met deze performers? Ik heb geleerd te kijken naar nieuw kunstvormen, vormen die ik nog niet kende. Hoe deze toe te passen en op waarde te schatten.


 - Wat kun je over NO FEAR vertellen? ons vertellen over de toekomstige plannen van het project?
We hopen als ZID theater een vervolg te kunnen geven aan dit project. Wij zien voor ons een rol weg gelegd om een brug te zijn voor de talenten van de spelers met een vluchtverleden die in hun land van herkomst al werkzaam waren in de culturele sector. En het culturele bestel in Nederland.


Comments

Popular posts from this blog

William: the tools to take me further

Start: The first tool for me is always the motivation to start the journey to the desired goal. As soon as I have the motivation to start, I hardly stop then.    1) As soon as I start my journey, I’m trying different ways to find out my strengths and weaknesses. In this particular case it could be to try different disciplines in the art or different roles in acting.  2) One of the most important tools for me is the ability to keep myself connected with the reality. It means, that though dreaming is important, but also realizing the possible difficulties is vital. The road can be long, but I’ll take my horse and I’ll just ride.  3) No matter what can happen, defeats or victories, the show must always go on.  4) Hardworking person can achieve many things. If you want to have something, work, work and work.  5) Some people may become tired from the long journey, from all the difficulties that may seem eternity and they can at the last step stop and give up. We should keep in mind that whe

Delal: Photos and a video from WAYS

  These photos and videos are by Delal Yuce.

Sevde Yildirim: Reis naar een nieuw wereld

Sinds drie maanden begon ik een nieuwe reis met FATE-project. Dit project is tot nu toe het meest opwindende en waardevolle moment in mijn leven geweest. Ik heb twee verschillende project gemaakt. De eerste was theater performance met verschillende achtergrond deelnemers. De tweede was een filmproject over vrijheid. Het was ontzettend leuk om met andere mensen samen te werken, ervaringen te delen en nieuwe ideeën te genereren. Dankzij dit project verbreedde mijn perspectief en creativiteit vaardigheden en kreeg ik de kans om mezelf meer te ontdekken. Ik voel me nu meer sterker en gemotiveerder om mijn dromen waar te maken. Ik wens dat de dromen van al mijn vrienden die bij dit project betrokken zijn, uitkomen. Met dank aan Sebo en Zid Theater die ons altijd ondersteunen. Groetjes, Sevde